domácí vzdělávání


Pátek 26.4. v přírodě

27.04.2013 22:35

Vyrazili jsme na celé dopoledne do Radotínských lázní.

Cestou si každé dítko určilo jednu neznámou květinu s pomocí klíče k určování rostlin ( pokud si to chcete zkusit, fotky květin najdete v odkazu ve fotkách).

Připomněli jsme si, co je živá a neživá příroda. Celé dopoledne jsem nechala děti hledat  odpovědi na otázky a definovat na základě jejich odpovědí nové pojmy- krajina, ekosystém, terén, reliéf.

Děti  byly samy na základě předchozích znalostí  schopny definovat vznik pohoří ( sopečná činnost a vrásnění na základě pohybu zemských desek).

Nejvíce času jim zabralo příjít na odpověd k otázce proč jsou některé hory špičaté a vysoké a jiné nízké a oblé. Měly přijít na to, čím to je. Opravdu se jim to povedlo včetně definování  pojmu EROZE.

Z čeho je půda byly schopni odvodit s malou nápovědou a odbočkou přes kompost.

Přestávky děti využily k experimentům s lupou ( suché listí skvěle hoří) a k fotbalu.

Následně měly možnost si vybrat 1 ze dvou ekosystémů, kterému se budeme věnovat - louka, řeka.

Vybraly si řeku. Při 15 minutovém pozorování měly za úkol popsat 3 zástupce živé a neživé přírody v ekosystému řeka. Každý to udělal o svém. Někdo vlezl přímo do řeky ( pijavice po kameny je zajímaly, stejně jako chytání rybek do lahve), někdo pozoroval ze břehu ( proč je samice kachny zbarvená nenápadně a proč samec barevně?  Samec musí vábit samičku a samička nesmí být vidět, když sedí na vajíčkách. Anetka ) a jiný napsal o řece báseň ( Miki).

Úkol žádný není.

 

—————

Zpět



Vytvořte si webové stránky zdarma! Webnode