
domácí vzdělávání
Pátek 26.4. v přírodě
27.04.2013 22:35Vyrazili jsme na celé dopoledne do Radotínských lázní.
Cestou si každé dítko určilo jednu neznámou květinu s pomocí klíče k určování rostlin ( pokud si to chcete zkusit, fotky květin najdete v odkazu ve fotkách).
Připomněli jsme si, co je živá a neživá příroda. Celé dopoledne jsem nechala děti hledat odpovědi na otázky a definovat na základě jejich odpovědí nové pojmy- krajina, ekosystém, terén, reliéf.
Děti byly samy na základě předchozích znalostí schopny definovat vznik pohoří ( sopečná činnost a vrásnění na základě pohybu zemských desek).
Nejvíce času jim zabralo příjít na odpověd k otázce proč jsou některé hory špičaté a vysoké a jiné nízké a oblé. Měly přijít na to, čím to je. Opravdu se jim to povedlo včetně definování pojmu EROZE.
Z čeho je půda byly schopni odvodit s malou nápovědou a odbočkou přes kompost.
Přestávky děti využily k experimentům s lupou ( suché listí skvěle hoří) a k fotbalu.
Následně měly možnost si vybrat 1 ze dvou ekosystémů, kterému se budeme věnovat - louka, řeka.
Vybraly si řeku. Při 15 minutovém pozorování měly za úkol popsat 3 zástupce živé a neživé přírody v ekosystému řeka. Každý to udělal o svém. Někdo vlezl přímo do řeky ( pijavice po kameny je zajímaly, stejně jako chytání rybek do lahve), někdo pozoroval ze břehu ( proč je samice kachny zbarvená nenápadně a proč samec barevně? Samec musí vábit samičku a samička nesmí být vidět, když sedí na vajíčkách. Anetka ) a jiný napsal o řece báseň ( Miki).
Úkol žádný není.
—————